niedziela, 1 marca 2009

Wine i DirectX

Aby uruchomić niektóre gry potrzebna jest bibloteka DirectX. Ale jak ją zainstalować w Ubuntu? Tego dowiesz się z tego artykułu.

Uruchamiamy konfigurację Wine(patrz Wine - instalacja) i przechodzimy do zakładki Aplikacje i wybieramy wersję Windows na "Windows 2000". Następnie klikamy na zakładkę Biblioteki

Z rozwijalnej listy "Nowa reguła dla biblioteki:" wybieramy:

 d3d8

i klikamy na Dodaj. Na liście zaznaczamy właśnie dodaną regułę i naciskamy Edycja. W małym oknie wybieramy "Tylko wbudowana (Wine)" i potwierdzamy przez OK.


Teraz, aby nie dodawać wszystkich bibliotek w taki sposób edytujemy plik user.reg. Włączamy terminal(Aplikacje -> Akcesoria -> Terminal) i wpisujemy w nim:
 $ gedit ~/.wine/user.reg

Otworzy nam się plik tekstowy. Wyszukujemy w nim frazę "d3d8"(używamy [CTRL]+[F]) Pod tym wierszem wklejamy ten kod:

"d3d9"="builtin"
"d3dim"="native"
"d3drm"="native"
"d3dx8"="native"
"d3dxof"="native"
"dciman32"="native"
"ddrawex"="native"
"devenum"="native"
"dinput"="builtin"
"dinput8"="builtin"
"dmband"="native"
"dmcompos"="native"
"dmime"="native"
"dmloader"="native"
"dmscript"="native"
"dmstyle"="native"
"dmsynth"="native"
"dmusic"="native"
"dmusic32"="native"
"dnsapi"="native"
"dplay"="native"
"dplayx"="native"
"dpnaddr"="native"
"dpnet"="native"
"dpnhpast"="native"
"dpnlobby"="native"
"dsound"="builtin"
"dswave"="native"
"dxdiagn"="native"
"mscoree"="native"
"msdmo"="native"
"qcap"="native"
"quartz"="native"
"streamci"="native"


Kolejnie kopiujemy pliki:
-mscoree.dll
-streamci.dll
do folderu:
 ~/.wine/drive_c/windows/system32/


Teraz instalujemy bibliotekę DirectX(na pewno jest na płycie z grą, a jak nie to znajdziemy w internecie) tak, jak każdy program z Windows i możemy grać w gry 3D :D .

Brak komentarzy: