sobota, 20 lutego 2010

Dźwięk z MegaVideo przez HDMI

Na wakacjach zakupiłem kabel HDMI do mojego laptopa. Testowałem go z Windows Vista i wszystko było OK, ale na Ubuntu dźwięk nie szedł przez HDMI. Niedawno postanowiłem się za to wziąć. Poszperałem w internecie i znalazłem jak przekierować dźwięk na HDMI. Wystarczyło zmienić ustawienia w preferencjach dźwięku. Byłoby świetnie, gdyby nie to, że znalazłem w internecie stronkę z filmami zamieszczonymi w serwisie MegaVideo.com i właśnie z tego serwisu dźwięk i obraz chciałem odtworzyć na telewizorze. Poszukałem trochę w internecie i znalazłem rozwiązanie. Poniżej przedstawię jak rozwiązać ten problem.

Za pomocą dowolnego edytora tworzymy plik tekstowy i wklejamy do niego ten kod:

pcm.!default {
type asym
playback.pcm {
type plug
slave.pcm "hw:0,3"
}
}

Zapisujemy plik w katalogu domowym (~) pod nazwą .asoundrc (uwaga na kropkę na początku!). To wszystko. Od teraz cały dźwięk będzie przekierowany na HDMI: z YouTube, MegaVideo itp. a także z programów wideo i audio.

Brak komentarzy: